dimarts, 25 de desembre del 2007

Elia Saneleuterio Temporal

Sóc filòloga i em dedique a investigar al voltant de la literatura espanyola moderna i contemporània. Tanmateix, la meua vocació cap a la poesia va nàixer molt abans, quan comptava 14 anys. Va ser per aqueixos anys que vaig guanyar, en Simat de la Valldigna, els meus primers certàmens (“Premi la Xara” de 1995 i 1996). Des d’aleshores he anat depurant el meu quefer literari, mitjançant la lectura atenta i el propi fet d’escriure. He publicat dos libres de poemes, fruit de premis rebuts: Encara sospire nits i De cómo ya no duermo sola. Aquest darrer, a més, va guanyar altre premi després de publicat, el de la Crítica Literaria Valenciana (CLAVE). Tinc també poemes solts publicats en revistes com Náyade, El Mono-gráfico o Lectora. Revista de dones i textualitat, i també relats curts en diversos reculls o en diaris com ABC. He participat en lectures de poemes en la Universitat de València, en el Círculo de Bellas Artes, en el programa “Ventanas” de l’Asociación de Escritores y Críticos Valencianos, i en algunes tertúlies literàries de cafeteries de la ciutat.

bloc de l'autora